Wednesday, May 26, 2010

Nak salah kan sapa dalam kes ni?




Pertama mesti tengok dulu cara hidup remaja2 ni. Dah dapat didikan atau tidak..kalau dah dapat sah2 remaja ni tak de akal untuk berpikir.

Kalau tak dapat didikan agama..patut di salahkan ibubapa..tapi bagi mereka yang remaja, selagi mana otak korang masih berfungsi untuk berpikir..maka gunakan kanlah kepala hotak tu untuk berpikir, di sini kalau nak salahkan ibubapa yang tak bagi didikan pada anak2, hanya dalam peratus yang sikit sahaja..selebihnya korang yang remaja ni kena pikir jalan sama ada memilih yang baik atau buruk.

Totally bila di tanya soalan sapa patut di salahkan ramai yang jawab diri sendiri. Ya aku setuju juga. Jangan asyik nak salahkan orang lain. sendiri kangkang sendiri tanggung. Terlentang-terlentang meh sini aku lempang....

Tapi rata-rata remaja yang mengalami masalah sakit otak yang tak leh nak berpikir buruk dan baik mesti dari anak-anak yang tak dapat didikan awal.

boleh atau tidak kita katakan..perangai anak-anak (remaja yang bengong ni) adalah duplicate / photostate dari perangai mak bapak diaorang masa dulu-dulu.

ada mak bapak yg nak jawab?....hah silakan

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...